"HİZMET YOLUNDA CENNETİM FEDA OLSUN, CEHENNEME GÜLER GEÇERİM"
(Enes KANTER)
Ali Uslu / İlahiyatçı
(Sosyal medya hesabından, izni ile alıntı yapılmıştır.)
Yukarıdaki söz F.Gülen'in müritlerinden meşhur basketçiye ait.
Bu söz basit bir söz değil. "CENNETİ FEDA" ederek hizmet etmek!
Bu sözün alt yapısını anlamaya çalışalım:
F.Gülen birçok konuşmasında bu mevzuyu işliyor. Fedakarlık vurgusu yaparken şu mealde şeyler söylüyor:
"DAVASI UĞRUNDA DEĞİL DÜNYASINDAN, AHİRETİNDEN BİLE FEDAKARLIK YAPABİLECEK GENÇLER..."
Yıllarca fedakarlık mevzuunda bu sözlerle motive edildiler. Şimdi bu mevzuyu biraz irdeleyelim.
A-İslami yönden:
1- Her müttaki müminin amacı Allah'ın rızasını kazanmak, ahirette cehennemden uzak durmak ve cennet nimetlerine kavuşmaktır. Buna, bize
Kuran-ı Kerim teşvik eder, Peygamber efendimizin dualarında da bunu
görürüz. Hiç bir mümin cehennemi hafife alamaz. Bu itikadi yönden kişiyi
sıkıntıya sokar.
2- Bu sözlerden, "amaç" ile "araç"ın yer
değiştirdiği anlaşılıyor.Yanlış metotlarla doğru yola ulaşılmaz. Hangi
müminin davası ahireti kaybettirecek kadar önemli olabilir ki? Veya bir
mümin için ahireti kaybettirecek dava, dava olabilir mi?
3- Bu
sözlere inanan ve kendisini davaya(?) adayan kişilerin DHKP-C militanından
farkı kalmamış demektir. Aklını kiraya vermiştir, verilen emrin Kur'an'a
uygun olup olmadığını sorgulayamaz. Çünkü önemli olan davasıdır.
4- "Davası"na hizmet için gerekirse Allah'ın emirlerini terkedebilir, ve büyük günahları işleyebilir.yani davası için yalan söyleyebilir. Kumpas
kurabilir. İçki içebilir. Birilerinin hakkını gasbedebilir.Tesettürden
uzaklaşabilir. Zina yapabilir. İnsan öldürebilir. Darbe yapabilir. YALNIZ
BUNLARI KENDİ NEFSİ İÇİN DEĞİL DAVASI İÇİN YAPABİLİR(?)
B-Psikolojik yönden:
1- Bu sözleri benimsiyen kişilerin iki kimliği vardır:
a- Bireysel kimliği. Bu kişiler ikili ilişkilerinde çok iyi bireyler
olabilirler. İbadetlerine dikkatli Kur'an'a göre yaşayan ahlaklı, kul
hakkını gözeten birer kişi olabilirler. Genelde bizler de bu kişileri bu
kimlikleriyle tanırız
b- Cemaat (örgüt) kimliği: Davası uğruna her
türlü pisliği yapabilecek ikinci kimlik. Çünkü böyle yetiştirilmişler. Bu
kişiler davasına hizmet için aldığı emri sorgulamadan yapabilir ve
YAPACAĞI İSLAMA AYKIRI ŞEYLERİ (AHİRETTEN) FEDAKARLIK YAPMAK OLARAK
GÖREBİLİRLER.
c- Bu kişiler birinci kimliğiyle normal bir insan, ikinci kimliğiyle ise tam bir akıllı robot konumundadırlar.
d- İki kimlik arasında gidip gelen kişiler devamlı maske takmak zorunda
olduklarından (Çift kimliği aynı zamanda taşımak) kişide nasıl bir yapı
ortaya çıkarır? Psikologların incelemesi gereken önemli bir konudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder