26 Mayıs 2017

DERELİ KAPLICALARI YENİ HALİ

DERELİ KAPLICALARI YENİ HALİ

M.Uysal

Sosyal medyada yenilendiğini gördük ve dün gece gittik.
Büyük hamamı yenilemişler ve hatta yeniden yapmışlar binanın birçok yerini.
2015 yılında sanırım İl Özel İdaresine geçmiş burası. Yine 2015 yılı haberlerinde yol çalışmalarının başladığına dair bilgiler vardı. Şu anki yol berbat, resmen dökülmüş. Orada görüştüklerim hep yoldan şikayet ettiler ve bunu yazmamı istediler.

Benim takıldığım yer orası değil.
Hamam binası yenilenmiş ve gayet güzel olmuş, elinize sağlık. Fotoğraflarda gördüğünüzden daha iyi. Dijital kilitli dolaplar, soyunma kabinleri, geniş salonlar, yenilenmiş havuzlar, ışıklar falan... Hepsi hoş.

Gelelim sıkıntılara...
1-Yol berbat yani aslında toprak yol olsa çok daha iyiydi. Aracınız değerliyse şu an tercih etmeyiniz.

2-Bütün o yenilenmiş alanlarda ilk elde göze batmayan eksikler var.

3-Yenilenmiş mermer duvarların arasından resmen su fışkırıyor. Sızma değil. O duvar kalıpları birinin üzerine yıkılmadan elden geçirilmeli.

4-Hamamın her yerine led projektör ışıklar yerleştirilmiş. Kablolama işlemi beni korkuttu. Bildiğimiz bantlama yapılmış. Düşünün havuzun fırın kısmında bantlanmış ve suya dört parmak yakında kablo hatları var. Kaç volt elektrik var bilmiyorum ama açıkçası büyük risk.

5-Dalmayı çok severim. Hatta her seferinde fırın kısmına suyun altından geçerim. Bu kez de öyle yaptım fakat çok kötü oldu. Sağ omzumda kocaman iki yırtılma oldu. Sudan çıkınca iyice baktım omzumda iki büyük yarık ve kanama vardı. Tekrar dalıp inceledim, fayans birleştirme şeyleri alt kısımda öylesine bırakılmış ve bıçak gibi duruyor. İnsanların bacaklarını yırtabilir. Ki, bana öyle oldu. Şu an sağ omzumda iki tane geniş ve derin yırtık var.

6-Havuz kenarında ve merdiven kenarlarındaki alüminyum trabzanların direk birleşim noktaları bıçak gibi. Elinizi sert çekseniz keser ki, daha önce kesmişliği var. (Bende mi bela mıknatısı var acaba?) Tedbir alınmalı.

7-Açık havuzun dibinde doğal taşlar vardı daha önce. Her gittiğimde birinin ayağının kanadığını görüyordum. Bu kez daha ince taşlar vardı ama yine de ayağımın tabanını incittim. Ve çıkışta ayak baş parmağı kan içinde olan bir genci gördüm. Havuzun dibindeki taşlar kesmiş.

8-Açık havuzun su akan bölümündeki tutunma demiri (Öylesine köşebent demirinden yapılmış, tuhaf bir şey.) çok saçma sapan ve savsaklanımış. Oraya giden 5 kişi bacağını çarptı sağlam şekilde.

Her neyse, durum böyle. Önce gayretleri tebrik ediyorum tekrar ama eksikleri gözden geçirseler gayet yerinde olacak. Son bir şey daha: Sahipsiz köpek ve kedi popülasyonu tavan yapmış.

Fotoğraf kime ait bilmiyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder