13 Temmuz 2009

SORULARIM VAR, KİM CEVAPLAYACAK?


SORULARIM VAR, KİM CEVAPLAYACAK?
Soru 1: Kadınlar niçin camiye gelmez?
Soru 2: Niçin imamlar toplum önünde ödüllendirilmez ve hep olumsuz haberlerle anılırlar?
Soru 3: Namazlarımızın sünnetlerini niçin camide kılarız?
Soru 4: Camide namaz harici bir şey yapmak yasak mıdır?
Soru 5: Neden namazlarımız askeri tören havasında kılınıyor?
Soru 6: Neden camide konuşmayız, şakalaşmayız, gülmeyiz, önemli meselelerimizi müzakere etmeyiz?
Soru 7: İmamlar neden ezan okumazlar ve neden vaaz vermezler? Bu yeteneklerini unuturlarsa ne olacak? Hutbeler neden yazılı emir gibidir?
Soru 8: İmamların hutbeleri günlük meselelerden irticalen yapmaları ayıp mıdır?

Soru 9: Niçin imamların “Bilen adam” pozisyonları elinden alındı ve buna kim göz yumdu? İmamlar toplumda dini en iyi bilen adamlardır hâlbuki. Bu arada daha çok bildiğini düşünenler kızacaktır ama olsun.
Soru 10: İmamlar neden toplumun en önemsiz adamlarıdır, onların bu hale kim getirdi? Nüfus memurları bile imamlardan daha saygıdeğer. (Evet, bildiğiniz çatışma için yazıyorum.)
Soru 11: Toplumun imamlara neden sadece cenaze merasimlerinde ihtiyacı olur?
Soru 12: İmamlar memur mudur yahut ne kadar memurdur? Bildiğimiz memurdan farkları nelerdir?
Soru 13: Çocuklar neden camiye gelmezler, anneleri dedeleri olmadan neden çocuklarını camiye salmazlar? Yahut annelerinin elinden tutup camiye giden çocuklar niçin yok?
Soru 14: Camiler imamlara zimmetlenince diyanetin işi daha kolay mı olur?
Soru 15: Camiler sosyal merkezler olmasın diye çabalayanlar dış güçler mi yoksa bizzat toplumun kendisi ve diyanet mi? (Saldırmıyorum, soruyorum.)
Soru 16: İmamlar neden çok dertli ve bu dertlerini niçin kimse bilmiyor?
Soru 17: Özelde kendi cemaatine (Tarikat, grup) sahip çıkan insanlar neden camisine sahip çıkmaz? Kendi cemaatleri İslâm’ın ta göbeğinde midir?
Soru 18: Kendi cemaatleri için sosyal faaliyetler tertip eden Müslümanlar niçin camide konuşanları bile azarlarlar?
Soru 19: Mahallesi için asfalt isteyen bir adam niçin camisi için cemaat talep etmez?
Soru 20: Cuma namazında niye kadınlar yok?
Soru 21: Örneğin ikindi namazında kadınlar yok?
Soru 22: Teravih namazına geldiklerinde kadınları vebalı gibi niçin ayrı bölmelere tıkıştırıyoruz? Normali nedir, ilk nasıl uygulanmış?
Soru 23: Bayram namazı sadece erkekler için midir?
Soru 24: Cami yaptıran adamlar niçin kadınlar için tuvalet ve abdest alma yeri yapmazlar? Kadınlar bu toplumda yok mudur?
Bu soruların cevabını istediğim özel bir kurum, kuruluş ya da kişi yok.
Kimden cevap gelirse eyvallah… Biliyorsunuz ki, cevap gelse de gelmese de zaten ben bu soruları çoğaltacağım ve cevaplarını başlıklar halinde yazacağım. Bir yazı dizisi şeklinde başlamayı düşünüyorum. Bu arada imam arkadaşlarımdan da bir isteğim var lütfen sorularınız ve varsa cevaplarınız bana ulaştırınız.
http://edebya.blogspot.com/p/mektup-yaz.html

5 yorum:

  1. Kul ile namaz arasında olması gereken etmenler azalınca kılınan namazların bizi kötülükten alıkoyma gücü de ortadan kalktı.Şuurla kıldığımız namazlarımızın bizi kötülükten alıkoyması gerekirken belki de (sadece) kötülüklüklerden kurtulmak için namaz kılmaya başladık.

    ...

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    bu yazıyı daha önce gazetede okumuştum. 1-2 sorunuzun cevabını kendi açımdan cevaplandırmak için buraya geldim:)
    bayramdan önce hutbede, kadınların arifağa ve yeşil camide bayram ve cuma namazlarına gelebileceklerini söylemişler. bayram namazı için arifağa ya gittik, kimsenin geleceğini tahmin etmedikleri için(!) yer ayırmamışlar. bizim için boşalttılar kadınların bölümünü (tabi insanları rahatsız ettiğimiz için biraz sıkılarak girdik camiye)bizim aileden 4 kişiydik ve başka kimse gelmemişti...

    Yeşil caminin kadınlara ayrılan bölümü ayrı diye uzak olmasına rağmen 2 hafta önce cuma namazına oraya gittik..kadınların bölümünde de erkekler vardı üstelik yazı da yazılmış cuma günleri kadınlara ait değildir diye..insanların garip bakışlarıyla geri döndük:) müftülüğe gittik durumu anlattık. bu cuma arifağaya gittik yine sadece biz vardık tabi:) insanlar alışmadığı için yine tuhaf bakışlar vardı.hoca bundan sonra hanımlar da arkadaki bölümde kılacak onların geçişine izin verelim girişleri boşaltalım gibi duyurular yaptı ama ben bekledim ki siz de eşlerinize kızlarınıza söyleyin gelsinler diyecek.. demedi. şimdi ben de soruyorum;

    neden daha fazla insana duyurulmuyor?
    o kadar çok camimiz var, neden bizim için daha uygun bir cami gösterilmiyor? (girişi farklı, daha az kalabalık vs vs )

    cevapları bulursanız bana da söyleyin :)

    (yorum biraz uzun oldu sanırım kusura bakmayın,aslında daha yazacaklarım vardı, kısa kestim:) )

    iyi günler..

    YanıtlaSil
  3. Radyomuzda programcı olarak çalışan Zehra Hanımla birlikte bu cuma ve bayram namazlarına bayanların gelmesi meselesi üzerine proje konuşuyorduk ama Zehra Hanım İstanbul'a kaçtı :)
    Bir gün, bu yazıdan sonra ben de duymuştum bayanların falan camilere gelebileceği, gibi bir duyuruyu. sanki kendi malları da lütfediyorlar :) Bu konu üzerinde duracağım, ben Tavşanlı'da hiç kimse umursamadı sanıyordum.
    Yarınki yazım da bu konuda olacak. Müftülüğe özellikle gazete bıraktıracağım :) İlginiz için teşekkür ederim. Vakit namazlarına da bekleriz :))Şaka gibi ama düştüğümüz durum budur.

    YanıtlaSil
  4. ben teşekkür ederim..
    tabuları yıkmak çok zor. şimdiye kadar araştırmamış olmamız bizim hatamız tabi ama din adamları da böyle olması gerektiğine inanmıyorlar herhalde ki pek fazla duyurmuyorlar(kendi eşleri,tanıdıkları bile gelmiyor)
    cuma namazı ile ilgili ayet "Ey iman edenler" diye başlıyor.cinsiyet ayrımı yapılmıyor.. Mustafa İslamoğlu sitesinde çok güzel açıklamış bu konuyu.
    neyse bu konu uzar gider:)
    iyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil