07 Mayıs 2011

TEMTAŞ HİSSELERİNİZİ SATMAYIN

TEMTAŞ HİSSELERİNİZİ SATMAYIN.
Mustafa Uysal
İşin özü şu: Temtaş hisselerinizi elinizden çıkarmayın bir zaman daha.
Neden?
Biraz uzun olacak cevap…
Biz termik santral ihalesini kazanmıştık Temtaş olarak hatırlarsınız. Sonra ne oldu? Devlet bize vermekten vazgeçti. Ne tür sebebi olursa olsun bizi oyaladı ve vazgeçti. Sonra başka bir yeri teklif etti: Seyitömer. Orası da olmadı. Yine oyalandık. O kadar paramız ve ortağımız umudunu bu işlere bağlamışken zarara uğratıldık. Devlet vatandaşının hakkını gasp etti. Haksızlığa uğradık anlayacağınız. Bu durumlarda ne yapılır? Mahkemeye gidilir. Mahkeme karar verir aramızda. Hak edene hakkını teslim eder.

Uluslar arası tahkim tam olarak bir mahkeme değil ama bağlayıcı kararları var ve bu kararları daha önce yaşadık. Şirket olarak böyle bir hakkımız var. Zarara uğratıldık ve bu zararın giderilmesini istiyoruz. Ki, Temtaş bu yönde genel kurur kararı da aldı. Tam olarak ne olacak bu tahkimden sonra? Yüzde 99 gibi büyük bir ihtimalle kazanacağız ve sonunda en azından 80-90 milyon dolar gibi bir tazminat alacağız. Bu tazminatı Temtaş alacak. Yani siz ortaklar olarak alacaksınız. En az 40-50 katı kazanacaksınız büyük ihtimalle. Hisselerinizi işte bunun için satmayın diyorum.

Son gelişmeler ilginç. Şirket yönetimi tahkimden vazgeçmek için çeşitli bahaneler aramaya çalışıyor. Devleti zarara uğratmayalım falan gibi tuhaf argümanlar var. Sonra ya kaybedersek gibi ilginç çıkışlar da cabası. Yahu zaten hisselerin yüzde 80’ini dağıttığınızı söylemiştiniz. (Hala ne olduğunu anlamadım gerçi.) Bir de yemin edeyim isterseniz vallahi anlamadım. Yani bu işleri bilen birisi der ki, kardeşim bu işler yeminle olmaz belge ile olur yani yemin edeceğine anlamadığına dair belge gösterirsin kayıt kuyut işidir toplum adına yapılan işler. Aman, anlamadım işte ne belgesi olacak değil mi?

Temtaş yönetimi avukat parasıydı tahkim ortağıydı falan diye bir sürü şeyler anlatıyor ama sanki anlaşılmasın diye de pek sesli konuşmuyor. Tahkim için ne gerektiğini araştırdım arama motorlarından çok da zor değil arayıp bulmak. Tahkime giderken ortak bulmak fikri de çok ilginç örneğin. Niçin tahkime bir ortakla gidelim? Zaten hisselerimizin yüzde sekseni geri ödenmiş ya. (Bunu anlamadığımı söylemiştim.) Kaybedersek çok bir şey değil. Şimdiki yönetim kaybetmekten korkuyor ama öylece beklemekten korkmuyor. Bekleyince ne olacak peki? Kurucu üyelerin haricinde bu işten kar eden var mı? Bilmiyorum. Neyse boş verelim bir müddet siz siz olun bu hengâmede hisselerinizi satmayın. Emanete de bırakmayın. Az da siz bekleyin bakalım neler olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder