06 Şubat 2012

MOBESE: 7 TAVŞANLI: 0


MOBESE: 7 TAVŞANLI: 0
Mustafa Uysal
Mobese kameraları ne işe yarar?

Ne demek Mobese, bilginiz var mı?

Bir alıntı yapalım: “Mobese kelimesi; Mobil Elektronik Sistem Entegrasyonu kelimelerinin baş harflerinin kullanımıyla oluşturulmuş bir kelimedir. Güvenlik kameralarıyla oluşturulmuş bir kent izleme, denetim ve kontrol teknolojisini anlatır.

Şehir izleme sistemi Mobese sistemleri ile suçun önlenmesi ve suç sonrasında kanıtların ve şüphelilerin tespiti, çalıntı araç bulunması, şüpheli paket tespiti, yankesici izleme, kapkaç olayları kontrolü, trafik kazası tespiti ve tüm şüpheli durumların kolayca tespiti mümkün olmaktadır.

Mobese sistemleri; Kent Güvenlik Yönetim Sistemi, Kent güvenlik sistemleri, Belde izleme sistemi isimleri ile anılmaktadır.”

Böylece öğrenmiş olduk. Zaten bilmeyen pek azdır. Haberlerde duymayan kalmamıştır Mobese sistemlerinin faydalarını.

Bazı köylerde ve birçok beldede bile çoktan kurulmuş olan bu sistem Tavşanlı’da niçin yok peki?

Aslında olacaktı, toplantılar yapıldı, kararlar alındı ve sonra gündem futbola kayınca hepsi çöpe gitti. Yapılan toplantılarda yenilen yemeklerin bulaşıkları gibi hepsi temizlendi, yıkandı.

Belediye bir yerinden destek verecekti, Kaymakamlık başka bir yerinden, odalar başka bir yerden, dernekler bir yerden, iş adamları başka bir yerden… Durun masala başka yerden bakalım…

Aslında Tavşanlı’da böyle bir sistemi hak etmiyor. Tavşanlı hiçbir şeyi hak etmiyor. Tavşanlı halkı sessiz bir halktır. Uslu bir çocuk bile değil, ihtiyar bir adamdır. Gözleri görmez, kulakları duymaz, hafıza desen uçup gitmiş, akıl sadece anlık çalışır, tepki desen bastonu zor tutuyor…

Şimdi Tavşanlı ucuz iş gücü olmasın da ne olsun? Şimdi Tavşanlı kurban olmasın da ne olsun? Siz ne olmak isterdiniz, diye sormak bile gereksiz sevgili Tavşanlı çünkü bu soruya muhatap olabilmek için iradeli bir devinimden söz etmek gerekir önce. Siz cüzdanınızın dibinden geçmeyen tehlikeyi duymazsınız. Siz arabanıza konmayan tozu görmezsiniz. Siz ayağınıza basmayan keçiyi fark etmezsiniz. İçinizden biri olarak ben de öyleyim ve bu yüzden bu kadar detaylı biliyorum.

Mobese sistemi aklımıza bile gelmiyor artık. Bizim gurur kaynağımız bir takımımız var ve başka bir şey olmasa da olur havasında insanlar. Ne zaman bir eksiklik gündeme gelse onun gölgesinde kalmaya mahkum. Ondan önce de başka şeylerin gölgesinde kalıyordu.

Mobese sistemi ihtiyaç falan değilse neden Tavşanlı’nın gündemine soktunuz ve günlerce kafa patlatır gibi yaptınız madem? Ya siz sevgili halkım, “Ben sürü psikolojisi takip etmiyorum.” diyenin peşinden, “Ben de”, “Ben de”, “Ben de”… Diyerek çoğalıyorsunuz?

Siz bu yazıyı okuduktan 10 saniye sonra yazı kendini sizin zihninizde imha edecektir. Merak etmeyin bu fikirlerle birlikte yakalanmayacaksınız ve bu bilgiler size asla zarar vermeyecek. Rahat ol halkım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder