18 Ekim 2012

TEL ÖRGÜ VE SINIF

TEL ÖRGÜ VE SINIF
Üç Eylül Parkının önceki hallerini hatırlayanlar vardır muhakkak. Sık değiştiği için hatırlamakta zorluk yaşıyorsanız fotoğraf albümlerinize bakınız. Zira her hemşehrimizin albümünde en az bir fotoğraf vardır bu parka dair. Eskiyi geçelim yeniye gelelim...
Parkın yeni haliyle ilgili pek çok şey söylendi, söyleniyor. Söylensin varsın. Parkın canlılık kazanması, tertipli bir hale bürünüyor olması özel sektörün eliyle daha mümkün görünüyor. Yeni bir kafeterya inşa edildi orada. Kafeterya oraya ayrı bir hareketlilik, canlılık getirdi. İlçe ekonomisi için yeni bir kazanım olarak görmek de ayrı. Sahiden girişimci ve belediye için akıllıca bir adım. Vatandaş da kendi açısından bakacak ve değerlendirecek. Elbette vatandaş için de doğru bir adım olarak görülebilir. Görmeyenler de çıkabilir. Bu yönlerini bir kenara bırakırsak benim övdüğüm ve itiraz ettiğim yerler ayrı.

Herkese açık bir kafeteryanın herkese açık bir parka kurulması ve oranın lüks bir mekana kavuşması sahiden ilçe için bir kazanım. Yalnız içime sinmeyen bir şeyler var orada. Emekliler, öğrenciler, alt tabakadan insanlar banklarda, çimlerde otururken varlıklı olanlar tel örgü içinde yumuşak koltuklarda oturuyorlar ve pahalı içeceklerini yudumluyorlar. Karşılıklı temaşa merkezi. Tam burada duralım ve olayların karışmaması için ayrım noktası oluşturalım. Asla sosyalist bir söylem içinde değilim. Sınıf farkının halka açık bir parkta sergileniyor oluşundan bir sosyalist söylem çıkarmaya çalışmıyorum aksine faşist bir söylem bile çıkabilir bu söylediklerimden. Hatta totoliter bir karmaşanın izlerini bile bulabilirsiniz. Bu da değil.

Oradan hemen hemen her gün geçiyorum ve geçmeye de devam edeceğim. O manzara devamlı gözümün önünde olacak. Yukarıda manzarayı özetlemiştim. Bir kez daha özel sektörün bu tür yatırımlarını ve belediye iş birliğini olumlu hatta güzel bulduğumu söylemiştim. Tel örgülerin hangi tür mazereti var onu anlayamadım. Muhakkak o tel örgüler bürokratik işkencenin bir yerinde bir yerde işaretlenmiş bir yasanın bilmem hangi numaralı şeyinden dolayı zorunludur. Olabilir. Tel örgü olmazsa şu ve bu olabilir ve olmalıdır, olmazsa şu ve bu haklardan yararlanma ve şöyle bir hak ihlali oluşma riski vardır. Birçok gereklilik vardır muhakkak. Bütün bunların yanında parkın ortasında bazı insanların hiç giremeyeceği (ekonomik ve sosyal sebeplerden), girmeye cesaret edemeyeceği bir tel örgü inşa edilmesi toplumsal barışın bir yerlerinde bir sıkışmaya sebep oluyor mudur acaba? Sadece tel örgülerin kaldırılması mümkün olamaz mı? Oradaki işletmecinin haklarını, yatırımını Tavşanlı’ya kattığı paha biçilmez değeri hedef almadan samimi olarak bunları söylüyorum. Samimi olarak şunu da söylüyorum: Orada bulunan kafeterya gerekliydi ama bu tel örgü parka hiç yakışmadı.
171012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder