06 Ağustos 2010

CUMA NAMAZINDAN KOVULAN HANIMLAR VE HHV'NIN BAŞARISI


CUMA NAMAZINDAN KOVULAN HANIMLAR VE HHV'NIN BAŞARISI
Tavşanlı Hayırlı Hizmetler Vakfının Yaz Okulu nihayet sona erdi ve bir yıl sonu gösteri düzenlendi Kültür Sarayında. Sıcak, bunlatıcı ve yorucu bir günün sonuna denk geldiği için açıkçası hiç de niyetim yoktu gitmeye. Hakikiaten nasıl bir ağır günse fena hırpalamıştı beni.
Geçelim...
Ailemle birlikte gittik. Ikindi ezanı okundu ve hemen kültür sarayının yanındaki Yunus Emre Camiine gittik. Ailecek camiye gidiyoruz ama içimizde bir kaygı var. Ya bayanlar için abdest alma yerleri yoksa, ya namaz kılacak bölüm ayrılmamışsa? Camilere artık ailecek gitmeliyiz yoksa gelecek nesil de aynı bizim gibi olacak.
Zaten bu cuma namazında (6 Ağustos 2010 Cuma) Yeşil Camide kadınları camiye almadılar ya burada da sorun çıkarsa? Eşim ve kızım için kaygılıyım. Burayı planlayanlar en azından bu tür önlemleri almışlar. Ellerine sağlık. Hiç zorluk çekmediler, gayet uygun yapmışlar abdest alma yerlerini ve tuvaletleri. (Kızıma sordum.) bayanları cuma namazına almayan cemaat acaba neyi düşünüyor da almadılar onları?
Siz kimsiniz de bunu yapıyorsunuz? Siz kimsiniz birader? Açıkça çatıyorum hangi yetkiyle kadınları camiden men ediyorsunuz?
Müftülük izin vermişken siz kimsiniz ki karşı çıkabiliyorsunuz? Ne yani orada bekleyip illa elimizle mi düzeltelim yanlışı? Yapmayın güzel kardeşim, hanımlar bırakın çoluk çocuk, şen şakrak camilerimizi şenlendirsinler ve gelecek nesil için kaygı duymayalım camilerimiz boş kalır mı yoksa yine bastonlu müslümanlara mı kalır diye? Siz sanıyorsunuz ve istiyorsunuz ki caminin bir şerefi var ve o şerefi muhafaza edelim. Insanların şerefi kalmadıysa camilerin de şerefi kalmaz. O zaman insanları o şerefli sandığınız mekana davet edelim ki hakikaten şerefyab olsun camilerimiz. Insanı kovarsanız ne olacağını anladınız mı? Sadece siz son takkeliler kalırsınız.
Tekrar söylemekte fayda var, kadınları camiden kovmayın güzel kardeşim! Bunu yapmayın! Güzel kardeşim siz de verdiğiniz -güya- iznin arkasında durun müftülük olarak. Yanlışı dilimizle düzeltemiyoruz artık anlayın yani! Mülayim müslümanlar, etmeyin lütfen.
* * *
Başa dönersek...
Hayırlı Hizmetler Vakfı geçen yaz da bir yaz okulu açmıştı. Bu yazki etkinliklerini yakından izleme imkanı buldum. Ben sadece, aynı binada olduğumuz için, bizim kafamızı şişiriyorlar zannetmiştim. Değilmiş. Kısa zamanda genç öğretmenlerin çocuklara bu kadar çok şey öğretebilmesi beni şaşırttı doğrusu. Hepsine helal olsun. Bugün düzenlenen etkinlikte bunu daha iyi anlama imkanı buldum. Emeği geçen herkesi bir kez daha tebrik ediyorum. Umarım gayretleri daim olur. Umarım daha iyileri yaparlar. Allah onların yardımcısı olsun. Insanların, yavrularının emin ellerde ne kadar büyük gelişme gösterdiğini fark ettiklerinde gözlerindeki ifade daha başka oluyor. O yıl yonu gecesini yaşlı gözlerle izledik bir çok insanla beraber. Orada görevli olanları yakınen tanıma fırsatım da oldu zaman zaman, gördüm ki onların yaptıkları şeyler sahiden fedakarlık istiyor. Genç insanlar arabesk salaklığın peşinden sürünmek yerine bu tür bir mücadelenin başarı zevkini tadıyorlar. Başardınız gençler. Neyi başardınız biliyor musunuz, benim ve orada bulunan insanların umutlarını göklere çıkardınız, bunu başardınız. Kendinizi muzaffer görebilirsiniz bu hususta. Neslimizden umudumuz var sayenizde. Allah gayretinizi daim kılsın.
(Şerefyap: Şeref kazanan.)


________________________________________
10 Ağustos 2010 tarihinden itibaren artık tabela böyle.
SÜREKLİ HANIMLARA AİTTİR. (Cuma namazı dahil.)









































TAVŞANLI İLÇE MÜFTÜSÜ MECİT AMİL HANIMLARI CAMİYE DAVET ETTİ.
7 Ekim 2010
(Geleli 1-2 hafta olmadı henüz.)
Tavşanlı İlçe Müftüsü Mecit Amil, kadınların da camilere gelerek ibadet yapmaları gerektiğini söyleyerek, "Bir Beyefendi nasıl gelip de camide ibadet ediyorsa, aynı şekilde bir hanımefendi de camiye gelip ibadetini yapabilir" dedi.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (SAV) dönemindeki sahabe hanımefendilerin Mescid-i Nebevi'ye gittiklerinin rivayet edildiğini söyleyen Tavşanlı İlçe Müftüsü Mecit Amil, "Biz bu haktan hanımefendileri mahrum bırakmışız. Hanımefendiler Cuma ve Bayram namazları dahil gelip huzur içinde camide namaz kılabilirler" dedi.

Görev yaptığı ilçelerdeki cami cemaatinin yarısından fazlasının hanımefendilerden oluştuğunu gördüğünü dile getiren Müftü Mecit Amil, "Camilerimizde Diyanet İşleri Başkanlığının talimatlarıyla hanımefendilerin de camilere gelebilmeleri için önceden beri hazırlıklar yapıldı. Hatta buraya gelmeden önce görev yaptığım Tokat Erbaa ilçesinde hanımefendilerin camilere gelmediğini gördüm ve gerek televizyon programlarıyla gerekse anlatımlarımızla bu durumu yadırgadığımızı söyledik. En son Ramazan ayında erkeklerle bayanlar neredeyse yarı yarıya camileri paylaşıyorlardı" diye konuştu.

"Önemli olan hanımefendilerin el, yüz ve ayakları hariç vücutlarının her taraflarının namaz kılabilecekleri şekilde kapalı olmasıdır" diyen İlçe Müftüsü Amil, "Hanımefendilerin camilere gelmesinin yasaklanması bilinçsiz bir davranıştır. Kabul etmek mümkün değildir. Ne maksatla yapılıp yapılmadığını bilemiyoruz. Peygamber Efendimizin hanımların mescitlere gitmemesine yönelik herhangi bir hadis-i şerif bulunmamaktadır" dedi.

Peygamber Efendimizin (SAV) savaşa giderken bile eşini yanında götürdüğünü ifade eden Amil sözlerini şöyle tamamladı:

"Günümüzde camiler fonksiyonlarından bazılarını kaybetmiş durumdadır. Hz. Aişe Validemizin Mescid-i Nebevi'nin yanında odası bulunuyordu. Efendimizle beraber o odada oturuyorlardı. Bir ara mescitten bir gürültü sesi duydular. Aişe Validemiz Efendimize sordu (Ya Resulallah ne oluyor?) diye. Efendimiz de (Yemenliler kendi örf ve adetlerine göre kılıç kalkan oynuyorlar) dedi. Aişe Validemiz (Beraber izleyebilir miyiz?) dedi. Bunun üzerine Efendimiz Hz. Aişe Validemizle birlikte mescidin kapısından Yemenlileri izledi. Biz hanımefendilerimize camilere namaza gelmesini yasaklıyoruz. Efendimiz Aişe Validemizi Yemenlilerin kılıç kalkan oyununu izlemesi için mescide getiriyor. Kısacası kitap ve sünnette var olan bir İslam var. Bir de bizim kalıplara sıkıştırdığımız, yasaklarla boğdurduğumuz bir İslam var. İkisi birbirinden farklı. Hanımefendileri camiden uzaklaştırmanın mantığını ben anlamıyorum. Bir beyefendi nasıl camiye gelip ibadetini yapıyorsa aynı şekilde bir hanımefendi de camiye gelerek ibadetini yapabilir" ifadelerini kullandı.


10 yorum:

  1. Annem ve ben de o gün caminin kapısından geri dönenlerdendik. Bizden önce gidenlerin olduğunu bugün öğrendim.. Kasıtlı birşey olduğunu düşünmemiştim (hatta anneme ısrar ettim girip konuşayım diye, "1-2 kişi değil kalabalıktı içerisi ve ben girince kimse kıpırdamadı" deyince vazgeçtim)
    Eğer gerçekten bilerek yapılmış bir hareketse bu vebalin altına nasıl girebildi o insanlar hayret doğrusu...

    YanıtlaSil
  2. Temennim düşündüğümüz gibi basit bir mesele olması ama maalesef cuma namazına ve diğer namazlara camiye geldikleri için kadınlara ve tabi bunu savunanlara sapık mezhepli olarak bakanlar var. Hatta bunu savunduğum için ahirette iki elini yakama... Aman neyse :))
    Umarım yılmazsınız :) Çünkü benim kızım da camiye alışmak üzere, ben dua ediyorum İbrahim Aleyhisselam gibi neslimin namaz kılanlardan olması için. Bunu cami merkezli olmadığını düşünürsek yol alamayacağımızı da biliyorum. Lütfen vazgeçeyin.

    YanıtlaSil
  3. Eminim o görüşü savunanların içinde, hacı hoca geçinen, Mekke'yi Medine'yi ziyaret edip eşleri ve çocukları ile namaza giden insanlar da vardır :S
    Vazgeçmeyi hiç istemem ama ramazanda yeşil cami çok zor, yollarda bayılır kalırım herhalde:)bu hafta bile tansiyonum düştü eve zor attım kendimi 10 dk dinlenip işe zor gittim

    YanıtlaSil
  4. Allah kolaylık versin, müsait oldukça artık :)

    YanıtlaSil
  5. Müjde! http://i717.photobucket.com/albums/ww173/alisemerci/yesilcami.jpg :))
    Bugün artık böyle lütfen etrafınızdakilere haber verin içleri rahat gelsinler.

    YanıtlaSil
  6. durumun içinde olanların görüşleri hiç alınmadan ve tamamen kendi düşüncelerinizle bir durumu ortaya koymak, ortaya koyarkende konuyla alakalı çok net bir bilgi sahibi olmadığınız yazınızın içeriğinden son derece net anlaşılırken bunu sizin düşüncelerinizin yüzde yüz doğru, eleştirdiğiniz düşüncelerinde yüzde yüz yanlış olduğu izlenimini çok net belirterek yapmak ne kadar yanlış ve aslında ne kadar gereksiz bir tutum..

    YanıtlaSil
  7. Adsız üstat, bütün ayrıntıları buraya yazmak da gereksiz olurdu. Konuyu bilmediğimi hangi cümlelerimden çıkardınız acaba? Durumun içinde (İnş. aynı durumdan bahsediyoruzdur.) olanlarla konuştum ayrıca. Konuşmadığımı nasıl düşünürsünüz? Siz de oradaydıysanız niye ayrıntıları vermediniz? Beni haksızlık yapmaktan alıkoyun o halde. Yahut düşünmüyor musunuz ki olayın ayrıntılarının pek bir önemi yok. Olay açık, kadınları oradan men eden bir tavır. Gerisini hangi ölçüler üzerinden konuşacağız? Röportaj mı yapmalıydım? Evet, iddialı bir yazı olduğunun farkındayım ama siz de farkında olmalısınız ki anayasal bir hak olan ibadet hakkı elinden alınmak isteniyor insanların. Allah'ın bir hak ve sorumluluk olarak sunduğu ibadeti engellemek olarak da bakabiliriz isterseniz. Cuma namazının kadın erkek ayrımı olmaksızın farz olduğunu belirten kaynaklar da var.
    Şayet benim tutumum gereksiz ve yanlışsa sizin tutumunuza ne demeli? Daha kimliğinizi bile belirmemişsiniz. Tavşanlı'da hep bunu yaşıyorum malesef. İnsanlar gizlendikleri yerden korkakça laf atıp kaçıyorlar. Ben buna rağmen yayınladım yorumunuzu. Bu ne demek biliyor musunuz? Saklanarak yazmanız yani... Niyetim hiç de iyi değil, kötü söyleyip gideceğim yoksa samimi olarak söyler sizi düzeltmeye çalışırdım ki o zaman zaten kolayca ismimi de yazardım. Ben böyle anladım.

    YanıtlaSil
  8. Her zaman hanımlar 2.plana atılıyor...Ne zaman çarşıda namaz kılma zorunluluğumz olsa bayanlara ait lavabo wc.bulamıyoruz...Yeşil camiinin hanımlar bölümü sanki çokmu yeterli??Kutu gibi biryerr.Tavşanlıda kaç camiide hanımlar tuvaleti var???Şahsen ben o kadar sıkıntı yaşıyorumki..Meydandaki mescidin ufacık bi bölümünü ayırmışlar hanımlar için,hanımlar tepeleme namaz kılıyorlar.Bence müftümüz bu konu ile ciddi ciddi ilgilenmeli.Hatta ülke genelinde aynı sorun var,gözden geçirilmeli bu durum...

    YanıtlaSil
  9. Her zaman hanımlar 2.plana atılıyor...Ne zaman çarşıda namaz kılma zorunluluğumz olsa bayanlara ait lavabo wc.bulamıyoruz...Yeşil camiinin hanımlar bölümü sanki çokmu yeterli??Kutu gibi biryerr.Tavşanlıda kaç camiide hanımlar tuvaleti var???Şahsen ben o kadar sıkıntı yaşıyorumki..Meydandaki mescidin ufacık bi bölümünü ayırmışlar hanımlar için,hanımlar tepeleme namaz kılıyorlar.Bence müftümüz bu konu ile ciddi ciddi ilgilenmeli.Hatta ülke genelinde aynı sorun var,gözden geçirilmeli bu durum...

    YanıtlaSil
  10. Sayın Suuperisi,
    Lütfen bu konuyu tek tek, topluca ve yazılı sözlü olarak sürekli dile getirin ve sürekli gündemde tutun.
    Özellikle yazılı olarak sürekli bu konu dile getirilebilir.
    bir çok kişiye örnek dilekçe gönderilebilir ve imzalı olarak ulaştırabilirler gerekli yerlere.

    YanıtlaSil