31 Mayıs 2016

Yaz Tatili ve Çocuklar

Yaz Tatili ve Çocuklar
M.Uysal
Yaz gelince herkeste bir telaş...
Bazı aileler çocuklarının dini eğitim alabilmesi için neler yapabileceklerini düşünüyorlar. Bu aileler çoğunlukta. Hükümet bu yönde adımlar atılmasını istiyor. Bütün dernek ve vakıflar deli gibi çırpınıyor. Diyanet dört koldan yalvarırcasına çocukları çekmeye çalışıyor. Helal olsun.
Hedef ne? Çocuklara yaz boyunca dini eğitim verebilmek ve onlara hoşça tatil yaptırabilmek, sıkmadan.
Diğer yanda neler oluyor bakalım...
Belediyeler devreye giriyor ve derneklerin, vakıfların, Diyanet'in vb. yerlerin dini eğitimleri gibi faaliyetlerinin karşısına çocuklar için daha cazip etkinlikler ile çıkıyor.(Yerelde değil geneldeki uygulamalara bakınız.)
Siz çocuk olsanız, Belediyelerin alafranga ve son derece çekici olan etkinliklerine mi gidersiniz yoksa diğerlerinin din eğitimine mi?
STK'lar ve Diyanet ne yapsın şimdi? Bale kursu da mı açsın, yüzme eğitimi için havuz mu kiralasın, tenis kortu mu yaptırsınlar, belediyeler gibi yatırımlara mı girsinler?
Yok canım... 
Belediyeler bunları yapmasınlar mı peki? 
Yapsınlar tabi. Benim derdim belediyelerin hükümetin program ve hedeflerine uzak kalmaları değil. Derdim, ailelerin tercihi.
Bilmiyorum, kimin hangi şey umrundadır. Tercih yapacaksınız ve bu tercihleriniz geleceğiniz olacak. Siz bilirsiniz. Ben olsam çocuğumu skydive ve sörf takımına yazdırırdım. Hatta hafta sonralarında golf ve bocce takımlarına katılması için destek olurdum. 
Ailelere tavsiyem...
Çocuklarınızı kesinlikle dinden soğutmayın yeter. (Çocuk nasıl dinden soğutulur eğitimi var.)
Namazı ve Kur'an'ı siz severseniz onlar da sevecektir. Gerisi boş. 
Yaz için yaptığınız programların arasında 10 dakika Kur'an ve namaz sevgisi de ekleyin gerisi gelecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder