26 Eylül 2019

Hareketli Yaşam Mümkün mü?

Hareketli Yaşam Mümkün mü, Gerekli mi?
M.Uysal
Görüntünün olası içeriği: yazıZaman zaman arkadaşlarda görüyordum bu tür programları.
Sağlık takibi, kilo verme, egzersiz, yürüyüş, koşu, kalp ritmi vs.
Zaten kilo sorunum yok, deyip geçiyordum.
Geçenlerde ben de çok merak ettim acaba gün içinde ne kadar yürüyorum ve ne kadar hareketli saatim geçiyor diye.
Şöyle söyleyeyim: Tembel hayvandan iyi koaladan kötü durumdaymışım maalesef 
Aslında hareketli bir yaşamım olduğunu düşünüyordum. Değilmiş. Telefona Google Fit kurdum (Yüzlerce farklı program var, dileğinizi kurun.) ve izlemeye başladım. Hareketli saatlerimi ne saati dakikalarımı gördüm, o kadar az. Yürüyüşüm çok az. Hareketsiz yaşam maalesef

sağlık için en tehlikeli olan. Ben bu tür şeylerin sadece kilo vb. problemi olanlar için olduğunu sanıyordum.
Bu programı kullanmaya başladıktan sonra belirgin bir rahatsızlık oluştu bende hareketsizliğimi dert edindim yani. Artık daha fazla hareket etmem gerektiğini gördüm. Çok zaman yürüyorum, kalkıp hareket ediyorum. Lüzumsuz yerlerde araç kullanmamaya çalışıyorum. Allah'ın en büyük mucizelerinden birisi olan yürümeyi tadına vararak yapıyorum.
Deneyin ve görün.
(Aramızda kalsın ama bu programlar aynı zamanda size dair her tür hareket istatistiğini de biliyor. Kola takılan saatle birlikte kullanırsanız daha fazla bilgi topluyor. Bu da hoşuma gitmiyor açıkça. Yani Google ve Amerika benim ve milyonlarca kişinin bu tür bilgilerini ticarete ve belki de başka tür işe yarayan devasa bilgilere dönüştürüyorlar. Gerçi bu program olmasa da aynı bilgiyi alabiliyorlar ya neyse. Akıllı telefon taşıyoruz, gerisi kendiliğinde gidiyor oralara. Bir haber vardı dün, kolunda akıllı saat olan birisi bisikletiyle kaza yapıyor, kafası çatlıyor. Akıllı saat ambulansa haber veriyor, oğlunu ve bir yakınını haberdar ediyor ve acil olarak adama ulaşıyorlar. Bu da ayrı bir şey.)
Mesaj şu: İmkanınız varken şu dünyada daha hareketli zaman geçirin ve yürüyün. İmkanı olan koşsun. Koşmak büyük özgürlük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder