03 Eylül 2009

Susmuyorum, Siz Duymak İstemiyorsunuz


Susmuyorum, Siz Duymak İstemiyorsunuz
Alternatif Radyo susuyor, şövalye, ne oldu sustunuz mirim, yalakalar konuşun türü terbiyesiz ve medeniyetten yoksun salvolardan usandım.
Elinize bir koz geçtiğini zannettiğiniz anda bile zulüm yapmaya ne kadar hazırsınız.
Beylik verilese neler olur merak etmiyorum artık.

İnsan her zaman konuşarak anlaşmaz. Susarak da bir şeyler anlatır anlayanlara.
Terbiye sınırlarını aşındırmadan konuşamayacaksanız, lütfen bana yazmayın. Eleştirinin hür ülkesinde, sağa sola kirli şeyler atarak gezecekseniz hiç girmeyin.
Alternatif Radyo susuyor diyorsunuz, bugüne kadar eleştirilen bütün konulara birinci ağızdan başkanı çağırarak cevap verdirmedik mi?
Yapmadık mı bunu?
Yalan deyin!

Her türlü iddianızı ortaya koydunuz ve biz hep başkana sorduk cavabını size ilettik.
Daha ne söylüyorsunuz? Sizin yaptığınız gibi onların adına mı konuşalım istiyorsunuz?
Gidip onların yaptıklarının sorumluluğunu mu alalım istiyorsunuz?
Yahu bir gidin, kendi alışkanlıklarınızı başkasından beklemeyin. Ben seçim döneminde belediyeyi eleştiriyorum yüz elli akıllı adamdan ses geliyor. Belediyeden gelmiyor.
Bu mudur yani? Bunu mu yapayım, niye size cevap vereyim sanki belediyeyi ben mi yönetiyorum? Cevap istiyorsanız işte size cevaplar bizzat birinci ağızdan.
Tatmin olursunuz yahut olmazsınız o beni ilgilendirmez. Çıkıp ben mi açıklama yapacaktım. Yahu ne kadar kendiniz gibi zannediyorsunuz etrafı.
Ayıp sizin yaptığınız, eee şövalyeler susuyormuş...
Daha önce söylemiştim festivaller hakkındaki düşüncelerimi. Müzik dinlemeyi seven biri değilim kaldı ki konser seveceğim.
Bütün bunlarla ilgili fikirlerimi daha önce de belirttim. Sitemden okuyabilirsiz.
E bu yönetim de aynısını yapıyormuş ben niçin yazmıyor muşum?
Bir durun bakalım, ne bu acele, bu ne hırs öleyim de öyle gömün bari!
Kardeşimlerim, hiç mi etrafınıza bakmıyorsunuz? Meydana gelenler arasındaki tanıdıklarınıza ve akrabalarınıza hiç mi rastlamıyorsunuz?
Adamı suya atmışlar, çıkınca çoraplarım kuru kaldı mı diye bakmış. Nah kaldı!
Önce onlar ıslandı.
Bütün bunlardan sonra aşağıdaki açıklama başkanın kendi açıklaması.
Lütfen bundan sonraki yazılarınızda hakkımda sıfat kullanmadan yazın. Ben kimseyi yaftalamadan yazdım, karşılığında da bunu beklerim.
Üstelik ben korkarak, çekinerek, sanal alemde saklanarak yapmadım bu işi.
Laf sokacağım diye sinmek sinsileşmek müslümanca bir tavır değil.
Yalan yazdıysam, incittiysem, hata ettiysem, ukalalık ettiysem, hakaret ettiysem işte buradayım.
İzah edilince bütün bunlardan dönmeye de hazırım.
Yeter ki siz mert olun.




Başkan Güler Eleştirileri Yorumladı (03.09.2009 05:57:04)

Tavşanlı Belediye Başkanı Mustafa Güler, 3 Eylül Etkinlikleri hakkında ortaya atılan iddialar ve yapılan eleştirilere istinaden bir açıklama yaptı. 01 Eylül 2009 gecesi, canlı yayında, Dış Kapının Mandalı’na konuşan Başkan Güler şunları söyledi:

‘’Geçen sene, uzun zaman dilimine yayılan festivali, bu sene, halkımızın da talebi doğrultusunda, beş gün ile sınırlandırdık. Ama onun devamında, Ramazan etkinliği olarak düşündüğümüz bir organizasyon var. 08 Eylülde, hafızların konuk edileceği, Kur’an dinletisi. Sonrasında, kültürel ağırlıklı etkinliklerimiz sürecek,’’

Nihat Mermer, daha önceki programlarda bahsi geçen Ramazan etkinliği projesine değinerek, şu soruyu sordu: ‘’Daha önceki açıklamalarınızda, Ramazan etkinliklerinin daha tasavvufi tarzda geçeceğini söylemiştiniz. Ancak şu anki etkinliklerle, bu söylediğinizin tersi bir durum mevcut ve bu konuda, haklı sayılabilecek eleştiriler alıyorsunuz. Ne söyleyeceksiniz?’’

‘’Biz, Ramazan münasebetiyle, geçen sene yapılan şaşalı eğlenceler olmayacak dedik. Festivali beş güne indirgedik. O da Tavşanlı’nın kurtuluşu için yapılan etkinlikler. Ramazan ayı boyuncaysa, hem Cumhuriyet Meydanı’nda hem de Belediye Kültür Sarayı’nda, kendi yerel hafızlarımızın da katılacağı tasavvufi etkinliklerimiz devam edecek. Tavşanlı’da dün ve bugün, özellikle festival afişleri meydana asıldıktan sonra, bizi sevenlerin, destek verenlerin söylediği şu: ‘’Manevi havayı bozmayın.’’ Bizim yapmış olduğumuz organizasyon, manevi havayı bozacak nitelikte değil. Olumsuz eleştirileri yapanlarsa, zaten bizim yaptığımızı yapıyorlardı. Biz verdiğimiz sözdeki gibi davranmaya devam ediyoruz. Ramazan eğlencesi diye otuz gün boyunca konser vermiyoruz. 100 – 150 bin lira para harcayarak, Tavşanlı’nın meydanlarını, bir takım organizasyon şirketlerine peşkeş çekerek festival düzenlemiyoruz. Geçen sene öyle oldu. Birileri geldi, Tavşanlı’dan parayı kaldırıp gitti. Üstelik, otuz gün boyunca, manevi havayı da sildi. Biz böyle yapmıyoruz. Bizim ‘’Manevi havayı bozmayacağız.’’ dediğimiz şey, etkinliği otuz güne yaymayacağız anlamındaydı. Ayrıca, geçen sene, bir yandan eğlence yapılırken, konser alanının hemen yakınında bulunan camilerde, insanlar ibadet etmeye çalışıyorlardı. Kıldığınız namazdan bir şey anlamıyordunuz. En azından, bu sene bunu da engelledik. Eğlence, Teravih’ten sonra başlıyor. Bizim felsefemiz, kurtuluş şenlikleri yapılsın ama Ramazan boyunca eğlence olmasın. Manevi hava bozulmasın. Şu anda o felsefe doğrultusunda hareket ediyoruz. Tavşanlı’nın gelirini, festivale yatırmak gibi bir anlayışımız da yok. Bu haftaki, beş günlük etkinliğin, aklınıza gelen bütün masrafları sadece 22 bin lira. Güzellikler karşısında da yanlış işlerde de eleştiri her zaman yapılabilir. Biz bunun karşısında değiliz. Ama hazımsızlıkla yapılan eleştiriye her zaman karşıyım. Bizi eleştirebilirler ama Tavşanlı halkına karşı haksızlık edemezler. 30 gün eğlence başka, 5 gün eğlence başka… Sadece ‘’Festival’’ deyip geçmeyin. Önceki dönemlerde yapılan hata, Tavşanlı’nın ticari hayatının sekteye uğratılmasıdır. Stantlarımızdaki esnafımız da tamamen yerli esnaf. Yabancılara yer vermedik. Israrla iddia ediyorum ki bu mütevazi bir etkinlik. Ve bu Tavşanlı hepimizin. Hedefe gidilen yola, halkça çıktık. Hep birlikte hareket ediyoruz ve bu yolda diken dahi olmamak gerekiyor. Bunu da hazımsız arkadaşlara özellikle belirtiyorum. Kurtuluş etkinliklerinde, kısa süreli de olsa eğlence şart. Adı üzerinde… Kurtuluş Günü… Ondan sonrasını bekleyip görsünler. Ramazan, layık olduğu şekilde kutlanmaya devam edecek.’’

4 yorum:

  1. Bence insanların sorguladığı şey sizin mevzubahis sorunlarla ilgili muhattaba soru sormanız veya cevap almanız değil. Tıpkı bir önceki dönemde olduğu gibi "sormaya gerek duymaksızın" yanlış gördüğünüz şeyleri dile getirebilmeniz. Allah yukarıda ben yeni bld yönetiminin herhangi bir hareketini eleştirdiğinize şahit olmadım. Suskun kalmak yapılanı onaylamak değil midir? ilgili tarihlerdeki yazılarınızda Tavşanlı sevdanızın altını çizerek hatalı gördüklerinizi eleştireceğinizi söylemenize rağmen. 3 şık var birincisi mevcut idareyi onaylıyor ve hatalı görmüyorsunuz, ikincisi hakikaten şovalyesiniz, üçüncüsü doğru bildiklerinizi yazmakta çekinceleriniz var.
    Selam ve Hürmetle..

    YanıtlaSil
  2. Sayın Adsız, o 3 şıkkı da değerlendirelim isterseniz. yapılanlardan bazılarını onaylıyorum. 2. onaylamadıklarımı eleştirmek için henüz erken olduğunu düşünüyorum. çünkü diğer yönetimin de olgunlaşmasını beklemiştim. şu şövalye meselesi de nedir kardeşim? hala inantla söylüyorsunuz? nedir yani tam olarak ben onlardan para mı aldım bunları yazmak için, yahut kendimi sattım mı bunu mu demek istiyorsunuz? bu kadar şerefsiz olduğumu düşünüyorsanız sizin bana yazmanız bile abes. ne takacağım sizi bu kadar şerefsiz olduktan sonra. bir diğer mesele, sorup cevabını alıyorum ya diğer yönetime de sorduklarım olmadı mı, sunduğum şeyler olmadı mı sanıyorsunuz? Bu arada yazınızdaki nezaketten ötürü de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Estağfrullah. Bakınız ben iyi kötü mail gruplarındaki ve bloglraınızdaki yazı ve tartışmaları takip etmeye gayret ediyorum. Sizin diğer arkadaştan farklı olduğunuzu düşündüğüm için böyle bir mesaj attım. İyi niyetinizden şüphe etmiyorum. Hatta ve hatta verip vermediğinizden emin olmadığım oyun bile vicdanınızda muhasebesini yaptığınızı düşünüyorum. Şahsi kanaatim şu yöndedir ki, Alternatif radyo nun kurumsal kimliğini diğer arkadaşın lüzumsuz, hakaretvari, kavgacı, tarafgir tutumlarının zedeliyor. Kurumların geçmişleri ile değil o an yönetildikleri bireylerin üzerinden yargılanırlar.İnsanlara rahatsızlık veren noktanında Alternatif Radyo üzerinden diğer arkadaşın mevcut yönetime avukatlık yapar ve hatta çanak tutar halleridir. Yapılan radyo yayınları bu duruma işaret etmektedir. Yazdıklarımı nacizane "haddime düşmeyerek" tavsiye olarak almanızı istirham ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Yazdıklarınızı değerlendiriyorum, teşekkür ederim ancak bundan sonrakileri lütfen buradan devam ettirmeyelim zira daha özele giriyor. Böyle bir site için hoş olmayacağı kanaatindeyim.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil