03 Mart 2011

SEVGİNİN BİLE AŞIRISI ZARAR

SEVGİNİN BİLE AŞIRISI ZARAR
Şeyma YILMAZ
“Benim dedemin hiç günahı yoktu!” Cümlesiyle irkiliyorum. Kul dediğin hiç günahsız olur mu? Peygamberler bile günah işler, diyerek izah etmeye çalışıyorum söylediği sözün yanlışlığını nineme. “Doğrudur kızım ” diyor. Tam rahatlayacağım…  Ama dedemin günahı yoktu diye ekliyor ninem. Çok severmiş dedesini, mollaymış, bilgiliymiş, en önemlisi bir o merhametli davranmış nineme. Yaşlıdır, laf anlatamam diye düşünerek değiştiriyorum konuyu… Sonraki günlerde bu hataya ne kadar çok insanın düştüğünü düşünüyorum sık sık.
Erbakan hocamızın vefat haberini aldığımda takıldı en çok da zihnime bu diyalog. Çok sevdiğim siyasi bir lider ve samimi Müslüman olduğuna inandığım bir hocaydı Erbakan. Arkasından bir sürü şey söyleniyor, söylenecek… Sıradan insanlarla kıyaslanamayacak bir azim ve zekâya sahip olduğunu kimse inkâr edemez hocamızın. Müslümanca yaşamaya çalışanların da ülke yönetimine talip olmaları gerektiğini hatırlatan kişidir Türkiye de o. Vazgeçmeden, korkmadan konuşmayı ve konuştuğunu yaşamayı öğreten kişidir Türkiyelilere. Müslümanlar yaratılanı yaratandan ötürü seven insanlardır. Hocamız da bu düstur üzere yaşamış bir Müslüman ki sevenleri akın etti cenazesine dünyanın dört bir yanından onu uğurlamak için. Çok sevildi…
Hayatının son dönemlerinde yanında olanların sözleri sanırım bana ninemin söylediklerini hatırlatan. Maalesef onların yaklaşımı da nineminkiyle aynıydı. Onun günahı yok, hatası yok anlamında ki cümlelerle bitiriyorlardı sözlerini. İşte bu yaklaşımları hocamızı iki kolundan tutup adeta sürükleyerek parti lideri koltuğunda oturttu son nefesine kadar. Bu görüntüler hep içimi yaraladı benim. Kanaat önderi olduğunu asla inkâr etmem. Seksen beş yaşında olmasına rağmen son günlerinde bilincinin bu kadar yerinde olması beni hayran bıraktı. Yine de siyasetteki ısrarı hatası oldu bence hocamızın. Yaşı itibariyle bunun mümkün olmadığını hepimiz biliyorduk…
Bütün bunların üzerine ahkâm kesmek haddim değil tabi.  Ben hocamı çok seven bir insan olarak üzüldüm sadece. Allahın bize sevgiyle ilgili öğrettiği hassas çizgilere riayet etmeyince ne kadar çok zarar veriyoruz sevdiğimize… Her kul hata yapar diyor Yaratıcımız, biz( hâşâ ) hayır diyoruz. Sevdiğimiz insanın kul olma hakkını elinden almak haddimize düşermiş gibi…
Her neyse herkes kendi hesabını verecek ahrette. Hocamız imtihanını tamamladı. Bizim yola devam etmemiz lazım. Mümkünse sıratı müstakim üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder